Ja ik ben in Seoul!

Hoi iedereen!

Na er maanden lang naar uit te hebben gekeken was het gisteren dan eindelijk zo ver, op naar Seoul! Eerst ben ik naar Hong Kong gevlogen, dat duurde erg lang maar de reis was heel prettig! We hadden heel hippe schermpjes in de hoofdsteunen en daar heb ik menig film op mogen aanshouwen (Belle en het Beest!! En Atonement is een afrader) Vervelen kon haast niet want om de haverklap kwamen er maaltijden voorbij en ook de drankjes vlogen om de oren! Lekker onverantwoord gegeten! Ook de tijdstippen waren absurd, ontbijten om 1 uur 's ochtends bijvoorbeeld. Toch wel ingewikkeld zo'n tijdverschil! Slapen was ook geen optie en dat ga ik nu pas doen, heel netjes om (hier) 21.00!

Aangekomen in Seoul verliep alles heel soepel (onze koffers waren er! :P) en we kregen meteen een taxirit aangeboden. We waren zo moe dat we graag voor de deur afgezet wilden worden voor een paar Won extra. De beste man vertelde ons vanalles in zijn slechtste Engels, en ik zou de klassieke hits die uit zijn radio knalden voor geen goud hebben willen missen tijdenshet binnen rijden van Seoul.

Iedereen spreekt hier trouwens vrij slecht engels. Nicolette haar wanhopige poging om mensen op straat te vragen waar ze handdoeken kan kopen is helemaal in het water gevallen.

We zitten nu tijdelijk in het gebouw tegenover onze toekomstige kamers. Moniek, Nicolette en ik hebben allemaal een eigen kamer. De mijne is heel groot en ruim...want... jawel, ik tref het, ik heb de gehandicaptenkamer!!! Een asociaal grote doucheruimte met een douchekop die tot je knieën komt. Wel praat de deur tegen je als je hem opent!! (Haar eigenlijk, want het is een mevrouw)Iets Koreaans, maar het klinkt heel gezellig. Ook de lift hier kan lullen als brugman.

Een enig kamertje voor 8 nachtjes. Nadat we ons allemaal een beetje geïnstalleerd hadden zijn we toch nog maar de stad in gegaan. Hier om de hoek heb je superveel winkeltjes waar in de een nog slechtere Koreaanse muziek wordt gedraaid dan in de ander, ook op straat draaien ze muziek trouwens! We zijn daar ook een willekeurig restaurantje binnen gestapt en hebben daar voor 32,000 won gegeten met zijn drieën. Dat is ongeveer 25 euro. Niet erg duur dus!
Moniek en ik hebben daar meteen even Kimchi geproefd, typisch Koreaans. Wikipedia zegt; 'Kimchi is een traditioneel gerecht uit de Koreaanse keuken. Het bestaat uit gefermenteerde chilipeper en groenten'. Heel vunzig klaargemaakt, maar wel erg lekker! Én heet!!! Maar daar kunnen we beter nu alvast aan wennen.

In het mini-restaurantje begonnen er meteen twee superenthousiaste Amerikanen met ons te praten (hoe kan het ook anders, zelfs het feit dat Denemarken boven Duitsland ligt en Nederland naast Duitsland vonden ze AAMAAAZING) en zij hebben ons even gewezen op wat leuke plekjes (en wij hebben gedaan alsof we de tip van ons leven kregen).

Maar je valt wel op, als niet-Aziaat. Ik heb haast geen blanke mensen gezien, laat staan mensen met blond haar. Erg cliché zijn hier de verlichte straten, met duizenden uithangbordjes en gekke poppetjes(geweldig!!)

Goed, ik ga eerst maar eens goed slapen!! Morgen gaan we Seoul verder verkennen (we hebben nu alleen Sinchon gezien) voor boodschappen, en als het goed is ga ik morgen met mijn 'buddy' naar Daeboreum Day: een festival waarop de eerste volle maan van het nieuwe jaar wordt gevierd.

XXX

Marloes

P.S. Bedankt iedereen voor de leuke berichten!! Zowel hier als via sms etc.!

Reacties

Reacties

Jonne

Jeej! Doet me deugd dat jullie veilig zijn aangekomen. Ik hou jullie verhalen in de gaten! Have fun en gedraag je, maar niet te veel natuurlijk!

x uit Malinwa (ontzettend live op www.supo.be/webcam)

Annemiek

Heej Marloes,
Wow wat een vliegtuig, wat een kamer en wat een stad..! :) Daar ga je je vast wel een poos vermaken.
Slaap lekker! Xx Annemiek

Marit

Hé Marloes!!!

Wat een avontuur... Ik blijf je volgen, ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken!
Succes maar vooral VEEEEL PLEZIER!

XxX Marit...

Lisa G.

omg wat tof marloes! wat heerlijk dat die reis und so ook allemaal zo goed ging, veel plezier ik kijk nu al uit naar je volgende verhalen! xxxxx

Nicolet

De deur praat niet alleen tegen je, hij kan ook heel hard piepen!

Ik weet je kamer nummer dus anders kan ik straks wel naar binnen stormen zodat we samen iets cultureels kunnen doen? :D

Tina

Heej Marloes!!

Mooi dat jullie goed zijn aangekomen! Dan ben je er ineens ;)
En wat een asociale luxe zo'n grote kamer mét pratende apparaten, lopen ze toch wel voor daar :D
Nou veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!

Xx Tina

Lin

O ik hoor t al, dit word een mooie weblog. Have fun in die mooie stad, weet zeker dat t AMAAAZING wordt!
Kus, Lin

Kris

Loes vet leuk...Lekker overdreven heerlijk!!!
Well then have a AAMAZING time!!

Ga ff je foto's bekijken

Sanne

ziet er goed uit... klinkt goed...
have fun!!

Mathys

Klinkt goed allemaal!!

Ben benieuwd naar je avonturen aan de andere kant van de wereld!

Ga je verhalen zeker volgen.

Goodluck

Maartje

Hey Marloes!
Gek joh, dat je er nu echt zit! Ik hoop dat je een hele mooie tijd gaat hebben daar, maar ik denk dat dat wel goed komt aan je eerste verhalen te lezen. Ik wil je heel veel plezier wensen en ik ga je weblog lezen!
Xx Maartje

Thon

Hey Marloes,

Leuk man, ga je verhaaltjes volgen!! En succes nog de komende tijd!

groetjes

Frank

ghehe! leuke woordspelingen en een land met uitdagingen op gebeid van communicatie tussen jou en de seo's. yes... yesss yesss lady ;)

Veel plezier! (thnx voor het insluiten van de mailing)

Jaring!

whoow!

ik voel me ook een beetje gefermenteerd.

Mag ik het nummer van jullie douche? ze klinkt als een lekker chick ;) Ik heb niet zoveel tijd om een reactie te typen, maar altijd tijd om jullie verhaaltjes te lezen. En het is me er eentje (het verhaal) ik ben stiekem een beetje jaloers maar ga dit verder niet laten merken (ruilen?) Ik ga zeker ook blijven lezen, en wens jullie allemaal een leuke tijd daar!

ow gelukkig ook dat jullie vliegtuig niet als een brandende vuurbal vol met 500 schreeuwende, half verbrande, mensen ergens midden in de zee is geeindigd xxx

joppe

he marloes,
leuk om zo te lezen wat voor spannende avonturen je meemaakt. vette shit allemaal, ben jaloers op je.. maar gun het je natuurlijk ook :)

heel veel plezier en doe geen al te rare dingen.

joppe

Anne van der Salm

Hey Loeszz
Heel veel plezier daarzo!
Leerse Studeerse en Feestse daarzo
Kus Anne

Jorien

Wat een reacties allemaal al joh, je hebt al een behoorlijk schare fans verzameld:P
Kijk uit naar je volgende verhalen!! En schagen leeft nog steeds;)

Dita

Mooi dat je er bent! En je hebt een goede reis gehad. Dat is je vaak genoeg gewenst tenminste. Zo zie je maar weer dat het helpt.
Bedankt voor het aanschouwelijk materiaal. Zo kunnen we lekker meegenieten. Veel plezier hoor!!!!
Liefs,

Mama

Inge

Hey Marloes!

Tof om te lezen, ik ga nu even je foto's kijken!
Veel plezier met je buddy morgen, dat je maar een hoop rare dingen met m gaat eten:P Geen levende inktvissen heah, haha!

XXX

De buren de Graaf

Hoi Marloes,

We hebben met veel plezier je verhaal gelezen, en je foto´s bekeken.
Het begin van je onderneming ziet er al geweldig uit.
En inderdaad wie treft het zo´n ruime kamer.
Het eten zal wel wennen zijn maar dat komt vanzelf wel goed.
We wensen je veel plezier en we blijven je volgen.


Groetjes Henk en Gré

Lysette

Hey marloes!
Klinkt goed. Ik blijf je weblog volgen...! Geniet!
xxx

Feike

Ik wil ook een deur die tegen me praat!

veel plezier hé ;)

Sonja

klinkt LEUKKK!!! Anneke en ik waren ZOO benieuwd en nu we eindelijk internet hebben gevonden (onze is tijdelijk uitgeschakeld) hebben we meteen jullie verhalen gelezen. En reken maar dat je aan dat hete eten went, wij kunnen nu zulke pittige dingen aan dat de kantinemeneer ons komt vragen of we het wel aankunnen, waarop wij zeggen: piece of cake! :P

Wel raar dat ze daar geen handdoeken hebben haha.. Hier doen ze (bijna) niet aan wc-papier, want serieus iedereen veegt zijn kont af met zijn linkerhand.. We snapten al niet dat ze in het hotel in Nagpur niet snapten wat 'toiletpaper' betekende.. (Newspaper? To read on the toilet?)

Maar goed, leuk om wat van je te horen!! ik ben heel benieuwd hoe het daar gaat. Hoeveel tijdsverschil heb je? Is het daar warm? (Het is hier in 1 week echt 10 graden warmer geworden ofzo, echt SNIK heet..)

Tot mails!!
xxx Sonja

Anneke

Whaha wat een leuk verhaaltje :D
Je treft t wel weer met zo'n kamer he! Ben heeeel benieuwd naar wat je allemaal nog meer gaat meemaken!
Veel plezier, xxxx Ann

Marije

heey Meis,
wat een verhaal zeg, wist helemaal niet dat je daarheen ging! Lijkt me wel onwijs gaaf..
Heeeel veel plezier nog en als je nog meer gaat schrijven zal ik het zeker lezen! Het leest echt heerlijk weg!
Hoe is het weer daar?
Ik zeg je gedag vanuit ons kouwe kikkerlandje, waar de zon niet eens schijnt..
Have fun!
Liefs Marije

Rutger

Dat uitgerekend jij de gehandicaptenkamer moet krijgen... Toeval? ;)

Debbie

Eeej Mloes!

Wat fijn dat je nog leeft! En ergens heb ik altijd al geweten dat er IETS aan je mankeert... gehandicapte!

Go get those Korean boys! ;)

Kus!

liesbeth remco jasper en pepijn

Hoi,

Fijn dat je goed bent aangekomen !
Het is erg leuk om je reisverhaal te lezen.
We wensen je nogmaals heel veel plezier en succes.
groetjes van Remco, Liesbeth, Jasper en Pepijn

Rogier

Leuk leuk leuk,

Komt weer best af, dat het allemaal is goed gaan.
Succes daar nog in Seoul,
en ik zal regelmatig ff een kijkje nemen op je webje.
Gekkehuis in Korea

Joehoeoeoe!

ronald,linda en marit

Zoals iedereen al heeft gezegd goed dat jullie veilig zijn aangekomen. Geweldige service hè van die Aziaten aan boord. Geniet er verder heerlijk en doe de groeten aan je deur. Echt geweldig zoiets om te lezen.
Groetjes van ons uit het verre Sint Pancras.

Lous en Jantine

Wat leuk om je reisverslagen te lezen de foto's en fillpjes te bekijken. Volgens ons is het genieten daar. Voer je ook nog wat uit op de campus??
Groetjes, Lous en Jantine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!