Soju en karaoke

Annyong haseyo!

Bedankt weer voor alleleuke reacties :D Dat doet me toch wel goed hier! Kamsa Hamnida!

Ik ben hier nu nog maar een paar dagen maar ik heb al veel gezien en meegemaakt! Donderdag ben ik meteen met mijn 'buddy' Yu-Jin meegegaan naar het festival ter ere van de volle maan.
We zijn met zijn allen op pad gegaan, want als je met z'n tweeën afspreekt hier is het heel normaal om dan uiteindelijk met tien man op pad te gaan. Zo kwam het dat we donderdag ook de twee andere Nederlandse jongens, Mark en Ralf, hebben ontmoet. Erg gezellig. Met de hele horde zijn we naar een tempel gegaan in de stad waar allemaal kinderen oud-Koreaanse spelletjes deden. Wij deden natuurlijk heel fanatiek mee!! Het valt me op dat ik de kindertjes hier echt superschattig vind, en dat terwijl de combinatie Marloes-kinderen vaak niet goed loopt!

Verder zijn we de stad door gelopen, door Insadong, waar we rijstcakejes hebben gegeten met z'n allen. Dit zijn heel vieze roze plakkerige delicatessen.
Daarna zijn we doorgelopen naar de Cheonggyecheon river, een rivier die opnieuw is aangelegd door de president om toch de natuur te behouden in deze met smog besmeurde stad.
Later hebben we weeeer wat gegeten in Myeongdong, want eten is hier wel erg belangrijk. Dat eten gebeurt ook heel gezamenlijk. Het is niet vanzelfsprekend om je eigen bord te krijgen, vaak eet je met zijn allen uit 1 pan. Mét stokjes. Dat is nog wel even knoeien en oefenen, maar ik krijg wel wat eten binnen! Ook knippen ze noodles of Kimchi met een schaar! (misschien moet ik ze laten kennis maken met de wonderbaarlijke uitvinding genaamd 'het mes')

Diezelfde avond zijn we ook weer met zijn allen (het leken er steeds meer te worden) soju gaan drinken, Een typisch Koreaans drankje(met ananas en perzik is het heerlijk!) Het drinken ging lekker en ik weet opeens heel goed je proost in het Koreaans zegt en de ober roept haha. Yogiyoooo (gewoon de laatste klank heel lang blijven zeggen, dat zit je vaak goed)

Mijn ontbijt haal ik op de campus. Daar is het heel goedkoop en je kunt er ook gewoon brood kopen. De eerste twee dagen heb ik sushi gegeten, lekker maar wel een hele uitdaging op de vroege ochtend (stokjes...en een abnormaal steile heuvel)

Gisteren zijn we op zoek gegaan naar een handdoek!Die hebben weuiteindelijk gevonden in Dongdaemun. Een gebied met veel winkeltjes, een markt en een soort zwarte markt met veel rommel en porno. Het stonk er ook wel aardig!In de meeste delen van Seoul ruik je enkel af en toe wat putlucht, maar hier werd ik er toch echt onpasselijk van.In Dongdaemun hebben we ook een van de twee poorten gezien waarvan er laatst een is afgebrand, de Nandaemun.

Die avond gingen we weer met alle buddies eten. Ik weet nog steeds niet hoe iedereen heet, wat alle namen lijken verrekte veel op elkaar!! Ik ga er eerdaags maar even werk van maken...!
Na het eten zijn we de nationale sport van Korea gaan beoefenen...KARAOKE! We hebben een 'Noraebang' bezocht, speciale hokjes die je voor een bepaalde tijd kunt huren. Je trekt je schoenen uit, gaat lekker zitten op een laag bankje, en dan ga je los. Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan zijn we wel van plan om eerst wat Soju achterover te tikken.

Nog wat opvallende dingen hier in Korea:

- Mensen slapen overal! In de cafetaria, in de metro of achter de kassa (de kassajuffrouw schrok wakker toen ik binnen kwam haha)
- Er lopen nog aardig wat mensen met mondkapjes. De lucht is hier toch wel erg vervuild. Je merkt het niet erg, maar soms is de lucht grauw en aan het eind van de dag merk je wel hoe vies je huid is... bah
- Het is hier een ideaalbeeld om blank te zijn, dus de meisjes smeren hun gezicht onder met bleke foundation!
- Als je alcohol inschenkt of geld ontvangt doe je dit altijd met twee handen.
- Het weer is hier heel erg Nederlands. Het regende zelfs gisteren bah!
- Ze hebben hier een heel toffe gamehall! Vol met meisjes, dat heb je in Nederland niet!
- Er is hier een heel grappig kruispunt, als de lichten op groen staan loopt echt iedereen door elkaar heen! Tegen elkaar aan lopen is hier dus ook al maatschappelijk aanvaard en je hoeft (volgens mijn buddy) echt niet je excuses aan te bieden.
- Mijn portemonnee zit propvol met biljetten van duizend WON!

Dat was het even voor nu, ik zet er weer wat foto's bij en een filmpje van de Karaoke.

Groetjes!! XXX

Vanaf 28 februari is dit mijn adres:

Graduate Students Dormitory, room A416
Ewha Womans University
11-1 Daehyun-Dong, Seodaemun-Gu
Seoul 120-750
Korea

esti

Marloes, wat een avondturen nu al! je schrijft leuk ( maar dat wisten we al toch? :) ) Appart dat ze zich insmeren met blanke foundation, haha en wij maar onder de zonnebank ! nou ik hou je verhalen bij hoor. Kus

Marjolein

Ha Marloes!
Wat een totaal andere wereld! Lijkt me echt fantastisch om te zien en mee te maken!!
Ook grappig om al die typische poppetjes te zien op flesjes, in de gamehal enz.
En misschien een idee om 2 koreaanse kindjes te adopteren! Leuk voor Dita als oppas!
Nou, denk daar maar eens over na!
Ajuuus en een kus uit Apeldoorn!

Arno

Hee Marloes!

Nou klinkt allemaal vet hoor. Nog niet aan het studeren zeker? Heel veel plezier, ik lees wel hoe het verder gaat!

x

stokjes eten=vet
aziaten zijn vet!

Myrthe Zevenberg

He Marloes!
klinkt allemaal erg gezellig! geniet van alle ontdekkingen! en succes met het eten met stokjes!

Lijkt me trouwens heerlijk om onder werktijd te kunnen slapen :P

xx mirt

Oma

Hallo Marloes, fijn om te lezen dat de reis goed gegaan is en dat je nu geniet van alle bijzondere dingen in Seoul. Het is een hele belevenis en fijn dat je de kans hebt gekregen!
Liefs en groetjes van Oma

Vincent

Tof.

En je schrijft het nog vermakelijk op ook. :)

-is nu vaste lezer-

Lysette

Wat een grappige mensjes. Leuk filmpje!

Veel plezier en ik wacht op de volgende filmpjes... ;)

xxx Lysette

Rita

Hoi Marloes, raar idee hoor,twee weken geleden zaten wij nog samen te kletsen op de bank in Schagen en nu zit je echt aan de andere kant van de wereld!!!
En ook nog eens een hele ANDERE wereld,s,morgens shusi(ik vind het moedig van je hoor!)

Je site is trouwens prachtig,wij zullen hier vanuit Apeldoorn regelmatig kijken om je je belevenissen te volgen.

Marloes, geniet er van, maar jou kennende zal je dat vast doen.

Liefs van ons allemaal.
Rita.

Sonja

Hoe tof is de karaoke?!! Vet geniaal!!!
Hier slaapt ook iedereen OVERAL, op de stoep langs de snelweg enzo.. Vandaag ging ik ook met de metro en toen STOND de vrouw die mij moest fouilleren (zijn ze daar bij jullie ook fan van?) te slapen.. ik zo : HELLO?!? haha

Verder verkopen ze hier 'fructis light', ook om je huid witter te maken... overal reclames ook over op tv, die mensen zijn knettergek! en wij maar in de zon zitten om bruin te worden haha!!

Maar klinkt allemaal leuk! En dat jij de kindjes ook zelfs lief vind, misschien eentje meesmokkelen in je koffer op de terugweg? haha :D

Ik ben jaloers op je sushi! hebben ze hier niet echt, tenmiste, hebben we nog niet gevonden. Gelukkig is Indiaas en de gewone Chinees ook SUPERlekker!

Groetjes uit Delhi! Ohja en mijn ouders zijn er nu ook! Echt superleuk!! Ze kunnen de drukte nog net aan haha!

Nou we mailen snel weer even!
xxx Sonja

Ohja en je moet de groente van Anneke hebben! :P

Tjeerd

leuk zeg, goed dat je je naadloos aanpast daar! Sommige dingen doen me denken aan China, zoals dat blank-zijn ideaal. Enne porno? Neem eens een dvdtje voor mij mee dan :D!
Is het daar hypermodern zoals tokyo?

Feike

Het regent hier helemaal niet!

Kus, Feike

jaring

coole banner x

Willek

hier in Zuid Afrika regent het ook! :S getverdemme! Vies! is dat teminste een ding wat je niet hoeft te missen van thuis. haha. ik zeg, Karaoke 4 life!
Kusjes hoi!

Frank

haha leuk allemaal!

Die poppetjes rechts van je banner met die witte maskers moeten Anbu's voorstellen.

暗部, The ANBU? literally "Hidden Section

oftewel Geheime ninja's :P weet je dat ook weer..haha

hou het schrijfen vol! leuk!

Gretha Willig

Hoi Marloes, ik zit zo te genieten van je verhalen!! Je schrijft zo makkelijk en plastisch. Wat heb je in korte tijd al veel gezien en meegemaakt. Dit is een fantastische ervaring.
Groetjes en genietze, Gretha

Yolanda en Rene

Hoi Marloes,
Zo te lezen is er voldoende vermaak daar. Dat ik ooit nog zou lezen dat jij de kindertjes schattig vindt! Wat maakt ze dan zo schattig? ha,ha. Nou wij volgen je verslagen, geniet en succes met het eten met de stokjes. kusjes Yolanda en Rene

Jos

Marloes!

Vet Cool!

Kusje hoi!

Inge

Haha, een karaokebar, dat moeten we in Schagen ook maar invoeren denk?
XXX

Madelon