Het sneeuwt!

Hoi iedereen!

Alweer tijd voor een berichtje want, jawel, het sneeuwt hier! Dat is toch wel noemenswaardig want wanneer zie je dat nou nog dezer dagen? Waarschijnlijk is het ook de laatste sneeuw van het jaar en wordt het vanaf nu alleen maar warmer!
Gisteren hebben we rustig aan gedaan en zijn we na het eten(met erg verlegen buddies) hier naar de film geweest. Dat is op de 5e verdieping van een gebouw, waar onder andere een warenhuis zit. Dan moet je daar gaan uitzoeken welke film je wil zien. Knap lastig als de titels in het Koreaans zijn! Helaas hadden de Koreaanse films geen ondertiteling en zijn we naar Across the universe gegaan. Recensie: Wel okay, maar een beetje...gay.
Op weg naar huis ben ik steeds bijna onderuit gegaan (met dank aan Marc die me overeind hield) want mijn laarzen zijn zo profielloos als wat. Later begonnen we hier de voordelen van in te zien en heb ik mezelf meters door de sneeuw laten glijden! Eenmaal weer binnen stond opeens onze favoriete Amerikaan Eric voor mijn deur. We moesten weer naar buiten toe! Zijn speech om ons over te halen was overweldigend (zie filmpje). Dit had een bescheiden sneeuwbalgevecht als gevolg...

Wat ik ook graag met jullie wil delen, is dat ik zondagochtend (ZONDAGOCHTEND NOTA BENE) om 7.00 gewekt werd door een omroepster. We moesten het gebouw uit tot 18.00 want het was ‘Cleaning Day'. Al snel stond er een verwarde Moniek voor mijn deur en kwamen we erachter dat onze verdieping als laatste zou worden schoongemaakt en we gewoon konden doorslapen. Iets minder geluk hadden Nicolette, Marc e Ralf. Die langzaam aan mijn kamer binnen druppelden. Elk met hetzelfde verhaal in de trend van ‘zijn ze gek geworden??'. Al met al was het een leuk logeerpartijtje, waarbij mijn voeteneind en verwarmde vloer niet geheel buiten gebruik bleven... We waren de ochtend ervoor immers keihard uitgeweest.
Eerst waren we naar een vrij internationaal café geweest waar je kon tafeltennissen midden in de kroeg! Dat is toch heerlijk? Ik heb wel wat Koreanen geraakt met mijn fanatisme. Later zijn we naar Hongdae geweest, een University Area waar veel clubs zijn. We kwamen wat andere exchange students tegen onderweg, maar de juiste club konden we niet vinden. Dus de oplossing was daar; Karaoke! Ditmaal had de Noraebang (zo heten de speciale karaokehokjes) wel 2 verdiepingen. Ik heb even heerlijk voor het raam staan dansen, dat vonden de Koreaantjes buiten wel mooi.

Nog wat opvallende zaken:
- Ik heb met Nicolet, Moniek en Marc een berg beklommen. De berg staat praktisch midden in de stad en is een uitkomst voor Koreanen om even aan de drukte van de stad te ontsnappen. Later merkten wij ook dat het een uitgesproken gelegenheid is voor wat lichaamsbeweging, want er waren bijna alleen maar sporters op de berg... en wij dus. Het uitzicht was gelukkig een mooie beloning.
- Er is hier ontzettend veel verborgen werkloosheid. Het is verbazingwekkend! Van mensen die pleisters verkopen in de metro, een man die ‘iets' doet bij het zebrapad, een man die bij de roltrap staat tot een vrouw die door de lokale kruidvat wandelt.
- Oude mensen verdienen hier volgens de cultuur meer respect, en dat weten ze! Ze beuken zich overal doorheen en dringen overal voor, en dat terwijl ze al gratis mogen reizen! PFF de ouderen van tegenwoordig! (u hoort het oma)
- Ze maken het eten na in vitrines bij de restaurantjes. Zo kun je precies zien hoe je bord eruit gaat zien! Werkelijk... Amazing! Toch waren zie die vissenkop die in onze pan zwom vergeten...
-We zijn ook naar een gigantische electronica zaak geweest met misschien wel 7 verdiepingen. Echt abnormaal hoeveel camera's, telefoons, TV's en Nintendo's er verkocht kunnen worden! Als ik man was had ik dit vast geweldig gevonden. Ik begon echter te stuiteren van het gedeelte met nutteloze Hello Kitty artikelen!

Annyongi Kyeseyo!

Reacties

Reacties

Anneke

Leukleukleuk!! haha maare.. wel echt raar dat het daar gewoon sneeuwt nu nog :S hier is t loeiwarm nu!!
Ik ben trouwens onwijs jaloers op dat karaokegedoetje van jullie..lijkt me helemaal ge-wel-dig!

Maar goed...veel plezier en spreek u!

Kusjes!

Dita

In Slovenië hadden jullie een mooi lentezonnetje met bijpassende temperaturen; in Seoul een barre winter!
Nù heeft Nicolette haar moonboots nodig, die momenteel nutteloos thuis staan...... (want in Nederland regent het gewoon).

Inge

Hahaha, ook dit is mooi!
Hier is het echt klote, vandaag weer enorm grauwe lucht en regen, ik word er chagerijnig van!!!
Gister was het onwijs mooi en heb ik in t vondelpark gezeten, zooo leuk!
XXX

Lies

Een berg in de stad, schoonmakers op zondag, brutale omaatjes en opaatjes, tafeltennissen in de kroeg.... wat een apart en grappig land. Nou, ben benieuwd naar de volgende gekke details!

Geniet van je vrije dagen!

Liefs uit het zonnige Finland! :)

Kris

Marloes echt te gaaf!!

Whaha dat filmpje ja weigeren is dan niet meer mogelijk...

Lekker man jij vermaakt je wel!!

Wijbrand

NU, Marloes, als ik die verhalen zo lees begint bij mij de reiskoorts weer hoog op te lopen. Penciline help niet, ik blijk volkomen resistent te zijn! Het lijkt me een geweldige ervaring om in Korea te zijn en dan nog zo lekker lang. Ben weer benieuwd naar de volgende verhalen! Na het zien van de karaoke-video ben ik zo vrij geweest je op te geven voor Idols!
Groetjes en geniet ze
Wijbrand

Carolijn

Beste Marloes,

Ik ben een student Journalistiek & Nieuwe Media. Voor mijn afstudeeronderzoek, naar het gebruik van reisportals in het buitenland, zoek ik mensen die mee willen werken aan een klein onderzoekje. Door in twee minuten een enquêteformulier met 7 meerkeuzevragen in te vullen zou je mij al enorm helpen! Als je bereid bent mee te werken mail dan even naar carolijnstevens@gmail.com. Alvast superbedankt en nog veel plezier daar!

Groetjes,
Carolijn

Chantal Geerdink

Hej Marloes!
Leuk om je verhalen te lezen, zoals ik kan lezen vermaak jij je prima daar..
Mis je alles thuis al wel een beetje?
Ik zit nu in Engeland voor een half jaar, Op stage in een hotel.. Ben nu 3 weken weg en begin langzaam aan toch wel wat dingetjes te missen! Hehe maja gaat wel weer over natuurlijk :D..
Ik zal zeker je site in de gaten blijven houden.. Neem ook even een kijkje op die van mij! www.chantalgeerdink.waarbenjij.nu
Heel veel plezier nog! Kuss chantal

Ard-Jan, Annemarie en Femke

Hoi Marloes. Vanuit een zonnig Anna Paulowna wensen we je een fijne verjaardag. Veel plezier.
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!