Jolijt kent geen tijd

Hoi!!

Er is weer superveel gebeurd de laatste dagen en ik heb het gevoel dat het lang geleden is dat ik voor het laatst wat heb geschreven... Dus daar ben ik weer!
Ik heb de metro hier nu aardig onder de knie. Het is makkelijk om hier gewoon een plek uit te zoeken en dan op de metro te stappen. Zo zijn we laatst op pad gegaan naar een paleis. Heel mooi toen we het hadden gevonden... Alleen was deze uiteraard DICHT. Daarom zijn we door gegaan naar Namdaemun, de poort die laatst is afgebrand. Je kon alleen het topje zien want er stonden hekken omheen. De markt erbij, de Namdam Market, vond ik erg pauperig. Het zou zogezegd traditioneel zijn maar ze verkochten er gewoon allemaal neptassen en dat soort ellende. Leuke details waren de kippenvoetjes haha (zie foto's)
Die avond zijn we met gigantisch veel exchange students naar Mike's Cabin geweest, nu al mijn favoriete kroeg. Iedereen had veel te veel op en het is allemaal lekker uit de hand gelopen. Heerlijk. De Amerikanen hadden hun eerste hangover ever :P

Omdat ik al zoveel gedaan heb, haal ik de dagen een beetje door elkaar. Alleen maar goed lijkt me! Ik ben inmiddels verhuisd naar mijn definitieve kamer die ik nu met Nicolette deel. De eerste nacht deelde ik deze nog met een ander meisje. Zij heeft de hele nacht spullen zitten inpakken en intapen, dus ik heb lekker geslapen..)

Ik heb ook lekker cultureel gedaan en ben met wat buddies naar Seoul Tower geweest. Dat is het hoogste pun van Seoul en waarschijnlijk veel mooier in het donker. Nu hadden we uitzicht op een grauwe grijze stad, maar ach, het was wel gezellig. Bovendien zijn Nicolette en ik op de foto geweest met een lekkere traditionele Koreaan.

Gisteren hebben we orientation day gehad. Want ja, ik ben hier om te studeren. Eerst kregen we een rondleiding om de campus (was allang niet meer nodig..) en later kregen we uitleg over vakken enzo. Dat was wel heel bijzonder en absoluut niet NHL achtig. Sunny Kim, de hyperactieve begeleidster was de exchange students, hield een apart praatje en danste op traditionele trommelmuziek. Ook deden de buddies een toneelstukje. Ik weet nu nog steeds niet welke vakken ik moet kiezen, maar dat komt in de loop van deze week wel...
Het feestje na afloop was GOED. Ik deed (uiteraard) mee met een drinking contest en heb deze vlekkeloos gewonnen. Hoera! Wat was mijn buddy Yu-Jin trots en wat was ik blij met mijn voedselpakketje!

Last but not least; vandaag heb ik iets gedaan wat ik nooit van m'n leven weer ga doen.... Ik ben naar een voetbalwedstrijd geweest. De reden hiervan was dat David Beckham moest spelen en dat zou helemaal geweldig zijn. De uren die aan de wedstrijd vooraf gingen waren top. Het weer was heerlijk en de entourage bizar, met veel schreeuwende Koreanen. Tijdens de wedstrijd was het net als een normale voetbalwedstrijd. Ontzettend saai. (hier waren de meningen wel over verdeeld) Maar ik kan wel zeggen dat ik David Beckham heb gezien :P poe poe

Opvallende zaken:
- er staan vaak vistanks op straat, die kun je dan uitzoeken en opeten!
- Alleen de grote blonde jongens krijgen aandacht van iedereen, en wij, de meisjes, krijgen aandacht van oude mannen in de metro.
- De Koreanen zijn té hulpvaardig, je hoeft niet eens om hulp te vragen.
- Ik voel me hier aardig thuis en je kunt je onmogelijk vervelen! Ik heb nog 100 plannen om dingen te doen en er is nooit tijd voor omdat ik dan druk ben met andere leuke dingen.

Nou toedeledoki XXXX

Reacties

Reacties

Jonne

Mooi om te horen dat je het naar je zin hebt! Ik ga vanmiddag ook naar een voetbalwedstrijd! Alleen alles behalve David Beckhams daar, lelijke belgen en lelijk voetbal, gelukkig is er lekker bier! Proost!

Tina

Heej Marloesje!

Jij maakt wat mee daar, echt tof om te lezen, lijkt me heeeeerlijk tussen al die mooie Koreaantjes ;)
Hello Kitty (van je vorige bericht) is alleen wel een beetje overbodig hoor :P (zie de bloed zweet en tranen kaart, jeweetwel :P)
Ik ben net terug uit Londen, om de afstand tussen ons nog wat meer te vergroten, maar daar gaat het er toch iets anders aan toe dan bij jou, hihi. De karaoke hebben ze daar niet echt uitgevonden, jammer want dat lijkt me echt fantastisch!
Nou ga jij maar weer ff veel avontuurtjes beleven!! Ik wil ze graag lezen want je schrijft echt leuk!

X Tina

Dita

Echt leuk dat je het leuk hebt (zie de slotzin van je verhaal) en de foto's spreken weer boekdelen!
Ik ga je verslag weer uitprinten en naar Oma brengen want ze was alweer benieuwd.

Annemiek

Hej Marloes,

Leuk verhaal weer :) Bijzonder hoor! Mooie foto's ook, alleen ik maak me een beetje zorgen als ik die mensen met mondkapjes zie lopen..;-)
Groetjes Annem

Loek

Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat er in dat voedselpakketje zat?

Feike

Ik heb 99 plannen.. hoogstens!

Loek

Wil je wel eerst toestemming vragen om naar voetbal te gaan kijken?

Oom Peter

Op alle fotos is het zo clean, steriel? Straatvuil, rommel of armoedige toestanden enzo bestaan er niet? Of mogen jullie dat niet zien, of is het verboden dat te fotograveren?
Schitterend de fotos.

Anneke

oehhh David Beckham :P
Wat een leuke dingen maak je allemaal mee zeg enne ik ben ook trots op je hoor..die drinking contest MOEST jij gewoon winnen ;) :P

Dikke kus vanuit een zeer relaxed en ubermooi paradijs dat Goa heet :D

Sjors

Goed bezig mevrouwtje! Ziet er goed uit allemaal. Ik ben net terug van een weekje wintersporten en vertrek 10 maart naar Toronto, dan zal ik jou binnenkort ook even spammen met mijn reis verhalen. Zet hem op daar en veel plezier!, en niet te veel drinken he :-)
X Sjors

Lysette

Als de orientatiedag al zo'n feestje was... hoe zouden je lessen dan wel niet zijn? :D Houd ons op de hoogte!

familie Besten

Hallo Marloes,

Hier een reaktie van de familie van Moniek.
Wat fijn dat je het daar zo goed naar de zin hebt en zoveel leuke dingen meemaakt.
Ik hoorde net van Moniek dat je bijna jarig bent.
Van harte gefeliciteerd en maak er een leuke Koreaanse verjaardag van.
Verder wensen wij je nog heel veel plezier in Seoul

Groeten familie Besten

Dita

Vanmiddag, om 16.10 uur zat ik te vergaderen en riep ik ineens: "Mijn dochter is nu jarig! In Korea is ze nu jarig, want daar is het tien over twaalf. Ze is namelijk op 5 maart om tien over twaalf geboren, 21 jaar geleden."
Wij moeten nog enkele uren wachten, maar jij kunt je feestje al vieren. Heb je de kaart ontvangen?
HARTELIJK GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!

Joke en Kees

Marloes,gefeliciteerd met je verjaardag.Maak er een gezellige dag van, dat zal wel lukken met elkaar.Je hebt al veel gezien zo te lezen in je leuke verslagen.Nog een gezellige tijd toegewenst
Oom Kees en tante Joke

Klaas en Carla

Hoi Marloes,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Het wordt vast een verjaardag die je nooit zult vergeten!! Hoe klinkt Lang zal je leven in het Koreaans?

Sonja

Beter laat dan nooit : GEFELICITEERD!! We hebben hier in het tropenparadijs bijna nooit internet (lees: de stroom valt steeds uit) en ook geen bereik met onze telefoon, maar goed, we zijn er dus een weekje ECHT tussenuit!

Maar je verjaardag goed gevierd?! Genoeg van die rare drank gedronken?!
Groetjes uit Goa!1
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!