Birthday & Day of the tentacle

Hoi!

Het was weer een enerverende week waarin ik veel heb gezien en meegemaakt. Ik ben ook de buurt hier wat beter gaan leren kennen omdat ik eindelijk eens alleen rond ben gelopen. Dan krijg je opeens veel meer aandacht! Koreanen groeten je spontaan en meisjes in schooluniformpjes beginnen te giechelen. Ik heb ook meteen een aantal superschattige winkels ontdekt á la Hello Kitty. (Esti weet wel hoe ik mij gevoeld moet hebben ;-))

Deze week zijn ook de lessen begonnen. We moesten alles gaan volgen wat ons interessant leek en dat was een groot drama. Alle vakken tegelijkertijd... Probeer dan maar eens een rooster te creëren van vier interessante vakken!
Gelukkig was de eerste les meteen een succes. Narrative design, veel tekenen en ploeteren met Photoshop. Mijn klasgenoten spreken haast geen woord engels dus dat wordt lachen. De lerares moet blij zijn dat ik haar in ieder geval wél versta. We deden ook een introductie rondje waarbij alle meisjes fluisterden: 'Hello my name is &^%$%^, My English not good, I want to be your friend, thank you'. Andere vakken die ik ga volgen zijn 'General Introduction To Korea' (les 1 ging over een beer, een tijger en heavenly seals), 'Advertising and Consumer Behavior' en 'Businesss Writing'.
Deze week ben ik volgens mij 100 kilo afgevallen, want de campus is... hoe intelligent... op een BERG gebouwd! Samen met Nicolette hebben we een berg moeten bedwingen om een les Computer Graphics mee te maken... Helemaal uitgeput kwamen we aan... Bleek deze les over programmeren te gaan!! We mochten vooral de computers NIET formatteren en als we het aansturingsprogramma wilden veranderen moesten we dat wél even vragen. We zijn snel weg gevlucht!

Een van de hoogtepunten was deze week uiteraard mijn verjaardag!! Ik zat 4 maart in mijn pyjama op mijn kamer en toen werd ik gedwongen om de kroeg in te gaan. Daar zaten een aantal exchange students en hebben we bescheiden mijn verjaardag gevierd om 12 uur. Toch wel leuk! Eenmaal thuis hadden Moniek, Nicolette, Eveline en Thomas (Frankrijk) mijn kamer versierd met panda- en uilenballonnen. Echt supergaaf.
De volgende ochtend was ik erg moe en zo voelde ik me de hele dag, beetje jammer zo op je verjaardag. Ook kreeg ik niet het gebruikelijke aantal smsjes ter felicitatie omdat deze nog in Nederland ligt. Ik moest bij de plaatselijke bank 1 miljoen WON betalen voor mijn kamer en toen had ik het even te slecht. Ik was gaan slapen (samen met Nicolette en Marc, slapen doe je nooit alleen hier)en daarna heb ik toch nog subliem mijn verjaardag gevierd! In de kroeg waar ze mijn favoriete muziek draaien met 100 exchange students (ofzoiets) Ik kreeg een ijstaart met kaarsjes en kadootjes her en der! Eén Koreaanse jongen kreeg zelfs 'gelukkige verjaardag' uit zijn strot :D

Last but not least; ik heb gisteren LEVENDE INKTVIS gegeten! Hier keek ik thuis al erg naar uit en heb dit samen met Yu-Jin, mijn Koreaanse buddy, en Daniel uit Zweden uitgevoerd! We gingen naar een restaurant genaamd 'Octopus Paradise' en hier werden ter plaatse twee inktvissen in stukken gehakt en op een bordje geplaatst. De stukjes inktvis krioelden heen en weer en kropen zo nu en dan van het bord af. Uiteindelijk heb ik er aardig wat van opgegeten en viel het hartstikke mee (voor degenen die het Chris Zegers hebben zien doen bij RTL Travel... wat een mietje!) De kop heb ik ook nog even geproefd maar het was niet weg te kauwen! Toen ik de oogbollen in mijn mond voelde moest ik wel even kokhalzen en heb deze subtiel in een servetje op tafel achtergelaten..
Om deze heldendaad te vieren hebben we achteraf een grote schaal softijs weggewerkt, de lekkerste die er is!
Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=bd9Rgn3hR50

Ook heb ik eindelijk even goed gefeest hier! Ik ben met een aantal internationale studenten (Belgen, Duitsers, Amerikanen, Fransen...) naar het uitgaansgebied Hongdae geweest en we hebben daar Club M2 bezocht. Er werd voornamelijk Electro en Techno gedraaid, heerlijk. Het filmpje uit mijn eerste weblogbericht spreekt boekdelen. Ook viel ik erg in de smaak bij een vreemd gekleedde Koreaan die zich spontaan aan me vast klampte (ze zijn hier erg direct als het om versieren aankomt...) Hij riep 'You are my style. You are my style!!' Toen had ik OPEENS een Duitse vriend... verbazend hoe snel hij weg was haha.

Om van een lang bericht niet nog een langer bericht te maken, even weer een lijstje met opvallende zaken!
-Vandaag zijn we naar de COEX Mall geweest, een immens groot winkelcentrum. Hier voelde ik me intens gelukkig door alle Hello Kitty winkels en dergelijke... Wat een vreugde!
- Zoals sommigen van jullie weten, Star Craft is hier ongelovelijk populair. Er is dus ook een TV zender die het nonstop uitzendt.
- Ik ga naar het concert van Kings of Convenience hier..! HOERA!!!
- Je kunt hier een drollenschoudertas kopen

Kusje!

Voor de liefhebbers, Koreaanse hits die je de hele dag door overal op straat hoort:
http://youtube.com/watch?v=GrPr9rQeR00
http://youtube.com/watch?v=wVB1UNDMRKY
http://youtube.com/watch?v=HQTIsi0IlZc

Reacties

Reacties

Marjolein

Jeeezus, respect!!!! Weet je nog dat we die kip zo eng vonden om te eten in Frankrijk, en moet je, jezelf nu eens zien zitten!
Het ziet er allemaal super leuk en gezellig uit!
En ik geniet van je verhalen!
Daaag

Jonne

Haha, oké, dan zijn de lokale gerechten hier toch beter weg te werken (Frieten met stoofvlees ;-) ) Maat toch, ben jaloers, lijkt me onwijs grappig om eens te proberen!

Viel spaß mit dein Mofse Freund! ;-)

Knuffeltje uit Malinwa!

Esti

volgens mij werd je gek in die winkel... blij dat ik er dit keer niet bij was.. haha. lijkt me echt vreemd, dat iedereen je zomaar aardig vindt zeg maar..

Feike

Girls Generation - Kissing You(MV) .. Goed nummer!

Debbie

Gadverdamme! Ik kan die inktvip bijna ruiken hiero! Knap werk Marloes, dat je dat wegkrijgt! En idd.. Chris Zegers is een watje :D

Annemiek

Wow levende inktvis.. brr.. respect!!
hopelijk is er ook nog iets meer westers eten waar je uit kan kiezen ?;-)

Veel plzier en succes met vakken kiezen!

Xx Annem

Sjors

Dikke respect! Plaatselijke lekkernij moet je natuurlijk gegeten hebben. Zo heb ik in zweden rendieren hart gegeten. Helemaal tegek al die verhalen

ga zo door!
X sjors

Dita

Ik wil wel zo'n drollenschoudertas! Enne.... check je je eigen drol nog even op bewegende tentakeltjes?
Einde praatje poep! Kusje en succes op school!

Lysette

Ieeeuuuw! Krioelt als wormen die stukjes inktvis... Of het nou elke dag berg beklimmen, ongewone dingen eten of uberhaubt met stokjes eten is... je hebt iig genoeg uitdagingen daar!

Veel plezier!

Dennis van de Ven, Citroën verkoper

Fear Factor Korean Style!
Nog veel plezier daar!

gr. Arjan B.

Sonja

Marloes, een drollenschoudertas? BEn benieuwd! Kado'tje voor mij? DAn koop ik hier voor jou een drollenvangersbroek (heb natuurlijk ik al gekocht haha).
Ik kan me nog goed herinneren hoe jij en Esti uit jullie dak gingen in die HEllo Kitty winkel in Amsterdam en ik maar bij de uitgang stond te gapen hahaha...

Ik ga nu de tentakels foto's kijken :| bizar! haha!! Straks krijg je de Seoul-belly!

groetjes!!

Loek

Jij als voetbalfan hebt toch wel een goed filmpje gemaakt: vandaag 10-3-2008 om 11:35 is het al 2875 keer bekeken!

merel

Respect!! ik heb even de marloes eet octupus film bekeken. ik zou de redactie van rtl travel even mailen ;)
Verder heb ik even kort een geweldig nr : kissing you geluisterd. wow!
je maakt mooie avonturen mee zeg!
x merel

Willek

loes, kan je een potje inktvissen meenemen?? leuk om op maandag met de kermis door de tent te gooien hehe!

Rita

Ohh Marloes, vol bewondering gekeken naar het filmpje waar je zat te "genieten" van een heerlijk krioelende maaltijd!!!
Net wat Marjolein zegt(schrijft)alle respect voor jou!!
Na dit kan je volgens mij ALLES eten.
Trouwens heel leuk hoor die filmpjes!!!Ziet er allemaal heel mooi uit,en zo kunnen wij een beetje meegenieten.
Liefs uit Apeldoorn
Rita.

Bram

Hey Marloes!
Ik heb hier gister bij de Koreaan gegeten, maar na al die rijst kan mijn maag de levende inktvis nog niet aan!

Viel spass
X

Guda

Hoi Marloes,

Ik vind je wel heel dapper met die inktvis hoor! Zelf ben ik vorig jaar met mijn broer en schoonzus naar Thailand geweest en iedereen vond me zo knap dat ik alles at, maar dit .......ik weet echt niet of ik dit had gegeten.
Leuk alles te lezen marloes

Veel plezier nog

noortje

hooi mloes geniet ervan!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!