Dr Fish, Geongbukgung Paleis en nog meer cocktail soju

Dag allemaal!

Iedereen bedankt voor de reacties, echt heel leuk om te lezen hier!! De periodes tussen mijn berichten beginnen zo langzamerhand langer te worden, maar traagheid wordt hier gewaardeerd. Alles duurt hier lang en gaat traag! Vooral het lopen is ergernis nummer 1. Het tempo is niet eens meer langzaam te noemen, ze lopen haast achteruit! Ergernis nummer 2 is de snelheid van nadenken. De lessen duren lang en ik ben bij elke les nog bijna in slaap gevallen. Ook kun je rustig 10 minuten nadenken voordat je een antwoord geeft wanneer iets je gevraagd wordt...

Maar los van de ergernissen heb ik ook weer leuke dingen meegemaakt! Heb hier en daar wat gedronken, met name cocktail soju! Dat is toch echt goddelijk spul. Bier halen we meestal in de vorm van een pitcher, ook niet vervelend. Deze week heb ik weer bijzondere cafés ontdekt; Winnie the Pooh's soju bar (volgepropt met Winnie de Pooh en een ober á la Lurge) en een tekencafé met alle muziek die je aanvraagt. De laatste is aardig favoriet aan het worden. Mijn tekening heeft al een ereplaatsje achter de bar! Ook de homobarman is een leuke danspartner haha.

Afgelopen vrijdag heb ik ook samen met Moniek weer een deel van Seoul ontdekt. Wij zijn naar Insadong gegaan waar je veel toeristische winkeltjes hebt. Niet heel erg bijzonder maar vanaf daar lekker rondgewandeld en mensen gekeken (en ze stiekem op de foto gezet). Uiteindelijk zijn we bij het Geongbokgung paleis beland, wat vorige keer dicht was. Dit is een paleis uit de periode van de Joseon Dynasty en is enkele honderden jaren afgebrand door de Chinezen. Inmiddels is het prachtig gerenoveerd en supergroot! Daar hebben we ook meteen even cultureel het Folk Museum bezocht, en dat allemaal voor 1000 WON.
De dag hebben we afgesloten met zere voeten en de verjaardag van een Duits meisje.

Zaterdag zijn we gaan hiken met een hele grote groep. Een leuk bergje op zich, maar niet bijster bijzonder. Het is vast mooier in de lente met alle bloesem. Het weer was wel goed!!! (Eindelijk zonder jas... droevig he?) Het was wel leuk om weer alle gymende mensen op de berg te zien en op de top een berg stenen aan te treffen! Daar doe je het voor!

Schok van de week was mijn kapperbezoek. Ik vond het meer dan nodig om weer even een stuk van mijn haar te knippen, maar dat nam de beste Koreaanse mevrouw erg letterlijk. De schaar ging er hard in en ze leek niet goed te weten wat ze deed! Het begon al met haar paniekerige blikken naar mijn haar, wat plotseling begon te krullen... Dat zie je hier niet vaak natuurlijk. Gelukkig kon ik haar ervan weerhouden om me een Koreaans kapsel aan te meten met zo'n typische rechte pony. Ik heb werkelijk doodsangsten uitgestaan en de achtergrondmuziek: Mariah Carey - Can't live if living is without you, kwam mijn gevoel niet ten goede. Toch is het goed uitgepakt. Mijn haar is met behulp van mijn beste vriend in nood (de stijltang) best te doen.

Ook mijn voeten hebben een behandeling gehad. Van Doctor Fish welteverstaan! Nicolette, Moniek en ik zijn naar de 6e verdieping van een gebouw geklommen om daar onze voeten in een bak met vissen te dompelen. Met de eeuwige Koreaans popmuziek op de achtergrond zogen de visjes onze voeten af. Dat voelde echt verschrikkelijk! Kietelen is er niks bij! We hielden stug vol en de smoothie achteraf was wel een goede beloning.

Tot slot maar weer even een paar opvallende zaken!!
- Mensen rochelen hier in het openbaar, heel hard, extra smerig, extra ordinair haha
- Oude vrouwen zijn hier toch echt heel opdringerig en vervelend! Ze slaan je zo omver
- Het is hier heel normaal dat meisjes jongens slaan, heel vaak en hard.
- Een Japans meisje zegt steevast: 'Oh learry???' in plaats van 'Oh really'.
- Een Koreaanse jongen ging naar de wc en zei: 'I have to go empty myself'

Joe!! Kusjes!

Rotclips en liederen uit Korea:
http://youtube.com/watch?v=gTAROfWwX5g
http://youtube.com/watch?v=KeGLxqujf9Q
http://youtube.com/watch?v=zGgPeAew_T0

Reacties

Reacties

Jonne

Can't life without you? Ah, you mean Ken Lee!
http://www.youtube.com/watch?v=_RgL2MKfWTo

kusje uit Malines

Sanne

klinkt allemaal weer fantastisch!!

ga je die vismassages ook hier introduceren?! ;)

have fun!

Koesz

Lysette

hmmm vermakelijk vermakelijk!

hier zijn de lessen ook niet veel beter. we hebben nu welgeteld 1 les in het engels: Fins leren. zit nu ook in een les met alleen maar fins gebrabbel, waarbij niemand oplet en iedereen te laat komt.

veel plezier nog! xxx

Annemiek

Heej Marloes,
Terwijl jij met je voeten tussen de vissen zit (aahh ik wist dat het bestond en dat het goed is voor je voeten, maar brr) en zonder jas kan rondlopen zit ik hier opnieuw tussen de sneeuw en aan Photoshop.. Niet heel leuk, mja wie weet komt het nog haha.
Gelukkig zit je haar nog goed:-)
Byebye, Annemiek

jaring

Ola,

ben je ook chinees/koreaans aan het leren daar? dan dan kan je vertaler worden, dat is vast wel ee toffe baan.. maare Seoul klinkt als een toffe stad om te veroveren, en tot nu toe ben je al aardig aan het veroveren. 2e keer Cloverfield, ging ik wachten tot na de aftiteling.. maar ik ben natuurlijk in Zuid Afrika, en hier gooien ze de projector gewoon maar uit als de film afgelopen is (...) maare ' ITS STILLE ALIVE'! ik zou wel geld betalen voor een deel 2.

Verder wens ik jullie daaro alle goeds van de wereld. Zijn er ook knappe aziaten voor jullie? Of knappe aziatisses voor mij (bel me!: 078-6110117) kus kus hoi hoi ja

Dita

Na het eten van de inktvis, waren nu de vissen aan de beurt om jouw nog levende tenen op te eten. Kind, je maakt wat mee! En dan die kapper..... Horror! Gelukkig is de schade beperkt gebleven (zag ik via de webcam) en is jouw haar een kei in (kei)hard groeien.
Ga lekker door met genieten en ik zie nu al uit naar je volgende reisverhaal. Dan genieten wij mee.

Anneke

whaha ik heb me weer rotgelachen..geweldig dat van die winnie the poohbar en de schoonmaakvissen haha

De ergenissen komen mij heel bekend voor..traagheid ten top in de landen hiero!

Snel gaan we skypen hoor :D

xxxxx kusjes!

Sonja

Haha, geef die Lurge barman even een kusje van me (als je erbij kan)
Verder, dat roggelen doen ze heir ook! je ziet overal van die ENORME roggels op straat liggen, alsof ze dat leren op school ofzo.. niet normaal. Soms ook van die BRUINE roggels omdat ze dan lekker tabak lopen te knagen.. zo goor.

Verder, dat met die vissen, dat mogen ze bij mij wel doen! Van alle smog hier zijn de onderkanten van mijn voeten ZWART en worden ze denk ik niet wit voordat ik weer in NEderland woon, haha! Unbelievable..

He, tot mails! :D

Lex

Leuk weer een verhaal van je te lezen, ik blijf mooi op de hoogte zo!

Veel plezier, kus uit Holland

Kris

Noh Loes helemaal naar de kapper gedurft daar HEFTIG!!! :O

Lekker vissen aan je voeten...Denk dat ik ook maar die kant uit moet haha

guda

hoi marloes,

blijf vooral doorgaan met genieten en voor ons met het schrijven van die prachtige verhalen en foto's.

Toppie!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!