YAY Puppies!!

Even weer een stukje van mij. Ik heb afgelopen vrijdag namelijk een nieuwe Koreaanse delicatesse geproefd! Het was lang niet zo schokkend als de levende inktvis, maar misschien is dat zo omdat ik een kattenmens ben.
Met een grote groep zijn we op pad gegaan om in kleermakerszit een hondensoepje te verorberen! Helaas ben ik er niet achter gekomen wat voor hond het was, maar als ik de Koreanen moet geloven eten ze alleen de lelijke honden. Dat klinkt wel acceptabel!

Het soepje smaakte muf, zoals alle soepjes in Korea (een beetje zweterig zelfs). De hond had net zo goed koeienvlees of iets dergelijks kunnen zijn, want heel bijzonder smaakte het niet. De meerderheid was het er wel over eens dat het leek op iets wat je bij je opa en oma voorgeschoteld zou krijgen (sorry oma).

Om deze culturele overwinnig te vieren hebben we met zijn allen weer heerlijk gedronken her en der en van karaoke genoten. Bij dit bericht een filmpje van onze favoriete (en enige) Zweedse jongen, die Guus Meeuwis al aardig onder de knie heeft!

Afgelopen weekend was het hier voor het eerst rotweer (wat regen) en zijn we bij een koreaans meisje blijven slapen. Het was een typisch Koreaans huisje (appartement) op de 14e verdieping van een wijk met oneindig veel flats. We hebben lekker 2 Harry Potter films gekeken op de intens grote tv, voedsel (lees: vies vet varkensvlees met sla en natuurlijk kimchi) besteld om 3 uur 's nachts en op de grond geslapen.

Nog een leuk detail over de regen hier: Je moet je paraplu opsteken want het is vieze regen waarvan je, zoals gezegd wordt hier, je haar uitvalt! haha

Nou daag! Fijne PAASDAGEN. (hier doen ze er niet aan, op een gekookt ei in je postvak na, verder is de post erg traag.... volgens mij gebruiken ze nog steeds postduiven)

PS: ik eet hier het hoofd van de inktvis: http://www.youtube.com/watch?v=wtT4QCmPsyM

Reacties

Reacties

Jonne

*jaloers* hondenvlees, hmmmmz, dat zou ik wel willen proberen!
Gedraag je daar, maar niet te natuurlijk ;)
x

Sonja

Hee, maar je had dat ene kaartje van mij en Anneke toch wel gehad?! we hebben er wel 2 gestuurd nu, maar duurt gewoon ff denk ik.. In Nederland zijn ze geloof ik wel al aangekomen.. Maar goed, Aziaten zijn gewoon intens sloom, dus daar zal het wel aan liggen..
Ik zou ook wel een hapje hond willen hoor, maakt me niet uit wat voor dier, ik ben het kippenvlees en het vegetarisch hier wel zat! haha..

Maar ik stuur even een leuke mail naar jou inge en willeke :D groetjes!

Dita

Niet te laat en toch "de hond in de pot"..... enne, wat het filmpje betreft: Guus Meeuwis heeft toch een ZACHTE G?
Doeg kind, veel plezier daar en steek vooral je paraplu op!

Feike

Ik doe Guus beter na! Score..

Toi, Feik!

Jorien

Haha dat commentaar van moeders:P :D

Dita

Daar ben ik nog een keer, want ik zag net pas dat er nog een filmpje te zien is: het eten van de kop van de octopus! Jeetje, en dan te bedenken dat we vroeger amper een half klein potje Olvarit bij je naar binnen kregen..... (neus dicht, mond open en huilend dooreten..., zo ben je als peuter al spartaans getraind).

Inge

Haha, Marloes het is weer te cool!
Ik speelde dat filmpje af, reactie van moeder Guda: "Wat is dit nou weer?" Hahaha, hij is echt mooi!
Het hagelt hier, dus dat is ook wel weer lekker!
Veel plezier nog, en in Hong Kong kat eten heah ;) Haha
XX

esti

Yo marloes, klinkt goed hond..je mag die van m'n buren ook wel opeten ;)
maarre, raak je niet karaoke verslaafd? anders moet je heel hard afkicken straks!

kusje

sjors

geniaal die zweed, volgende post verwacht ik het volledige wilhelmus. Je blijft ook verassen met wat er daar allemaal te eten is! Veel plezier daar X

Lysette

Die G blijft lastig he voor de buitenlanders ;)

Willek

Octopus eten de bom!

Kris

Er is er ook maar 1 die dat soort dingen doet hea...
Het is Marloes, Het is Marloesss!!!

Lekker meid

Merel

Ik ben benieuwd wel beest je straks soldaat gaat maken..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!