Moddervis, Zijderups en de Koreaanse Oorlog

Dag trouwe, en ontrouwe lezers!

Ter ere van het feit dat het tijdverschil is afgenomen van 8 naar 7 uur, weer een stukje van mij. Ik heb weer een hoop leuke dingen ontdekt de afgelopen dagen!

Ik zal maar weer beginnen met wat culinaire uitdagingen. Ik ben aardig op dreef en heb moddervis en zijderups gegeten. Het eerste was een prutachtig soepje en het tweede een misselijkmakend insect (zie foto's)

Ook zijn Nicolette en ik sinds kort fanatiek beoefenaars van het spel Taiko No Tatsujin! Een trommelspel in de arcadehal. Populair bij jong en oud (mannen in pak van een jaar of 60) en erg intensief. Nicolette heeft zelfs haar vinger ernstig verwond tijdens haar ongekende fanatisme.

Er is ook flink geshopt, en maak je niet dik moeder, het kost hier haast niks! 3 á 4 euro voor een shirtje. Tijdens het winkelen in het hipste shopgebied Myeongdeong vergat ik helaas de tijd en moest ik vanaf het metrostation bij de campus naar mijn lokaal sprinten. Erg naar als de zon hier ook eindelijk een keer schijnt, er honderd tergend trage Koreanen voor je voeten strompelen en OJA, de campus is op een BERG gebouwd. Maar een goede work out is nooit verkeerd.

Het shoppen heeft zich dit weekend weer voortgezet in ons favoriete winkelcentrum, een heus paradijsje, de COEX mall. Hier gingen we heen vanwege het aquarium wat volgens het overenthousiaste Amerikaanse meisje, Ashley Burt (beter bekend als Ashley Butt), amaaaazing zou zijn. Dit was ook het geval! Ondanks het overheersende grut heb ik veel vreemde vissen gezien. Er waren zelfs apen. Aan de aankleding was wel weer te zien dat de Koreanen écht niet goed zijn, ze hebben de vreemdste aquariums (een wc-pot bijvoorbeeld..!!)

Verder stonden de afgelopen dagen vooral in het teken van de Koreaanse oorlog. Voor degenen die niet op de hoogte zijn van de situatie: google het maar even. Ik heb het War memorial museum bezocht, wat supergroot was en indrukwekkend. Nicolette en ik voelden onze mannelijke genen opspelen bij het aanschouwen van de vliegtuigen, tanks, raketten en duikboten. Jawel!
Vandaag heb ik met een grote groep internationale studenten een gedeelte van de DMZ bezocht. Dit is de zogenaamde ‘demilitarized zone' bij de grens tussen Noord- en Zuid-Korea. We zijn de ‘Third tunnel' in gegaan (met über-sexy helmpjes). Dat is 1 van de 4 tunnels waardoor Noord-Koreanen naar het zuiden zijn gevlucht. Ook hebben we naar het noorden gegluurd vanaf een uitkijkpunt. Streng bewaakt en we mochten alleen foto's maken vanaf een gele lijn.

Last but not least, het was kermis bij de DMZ. Ze hadden zelfs een discotrain!

Hier nog wat punten waaruit blijkt dat Koreanen nog steeds gek zijn:
- We kregen kauwgom van een meneer uit de trein
- Ze drinken water uit PAPIEREN zakjes
- Overal op de campus wordt gebouwd, bruggen en paadjes schieten uit de grond
- 's Avonds staat er een mannetje bij het zebrapad te fluiten met een lichtzwaard
- Presidentskandidaten...tja, die staan op de vreemdste plaatsen campagne te voeren

Annyongi Kyeseyo!
PS: Ik kan al een beetje Hangul lezen! En let op het filmpje op Nicolette haar laatste kreet.

Reacties

Reacties

Jonne

Kermis? Jeej! Kermis! Heb er nu alweer zin in!

Nicolet

let vooral niet op mijn laatste kreet!

Dita

Dat trommelen is leuk!!! Het kan verslavend worden tot bloedens aan toe....
Op welke vreemde plaatsen staan die presidentskandidaten? Bij het aquariumtoilet?

Anne

Hey Loez
Hier een trouwe lezer
Die trommels zijn echt geweldig!
Neem er een stel mee wil je
Have fun

Lysette

Zie dat je je nog steeds vermaakt. Veel plezier met shoppen. Ben wel bijna een beetje jaloers op de Koreaanse prijzen voor shirtjes ;)

Esti

misschien waren die kauwgompjes een hint? ;)
heb je m'n kaartje al?
kusje hoi

Feike

's Avonds staat er een mannetje bij het zebrapad te fluiten met een lichtzwaard --> dat noemen ze een jeedie!

Inge

Cool die trommels! :D
En drinken uit een papieren zak? Wel knap, haha!
XXXX

jaring!

He marloes,

eh wow, ik zou denk ik graag een weekje of 2 korea mee willen pakken, klinkt echt als een paradijsje van rarigheid. En leuk ook dat je er volgens mij zoveel plezier in hebt. Kaapstad is iets minder raar, maar wel actief en eh mooi!

Geniet van je tijd daaro & groetjes aan Nicolet!

Ik denk dat we een dagje verhalen & foto's uit moeten wisselen als we weer terug in NL zijn : )

Anneke

En wederom weer een geweldig stukje :D
Je durft wel hoor met die moddervis en zijderups haha

Tot snel maar weer! xxxx

Kris

Smullen...
Die muur van mannen die Marloes!!

Dita

Ik kom net uit de bieb en je moet vooral de groeten van Kitty hebben!

Rob

komop toch lekker zo een zijderups, doe mij er zo één!
leuk verhaal

groetjes

Oma

Hallo Marloes, ik ben weer een beetje op de hoogte. Wat een mooie foto's met de bloesems. Hele mooie kleuren!
Geniet maar van alle mooie dingen. Groetjes van Oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!