Yoginun hwajangsili yeyo!

Oftewel; 'Hier is de wc!'
Mijn koreaans viert hoogtij! Ik leer nu wekelijks een uurtje koreaans met een toegewezen koreaantje, Hye-Lim. Ze kan geen engels maar leert me koreaans lezen in een rap tempo. Het onthouden van de woorden is wel verdomd lastig, omdat het nergens op lijkt.

Afgelopen weekend ben ik voor het eerst Seoul uitgegaan. Ik heb daarmee ook meteen gemerkt waarom ik dat niet eerder heb gedaan! Op een paar exclusief mooie plekjes na, waren de plaatsen erg pauperig. Over de bus geen slecht woord! Daar kan de interliner nog iets van leren...!
Samen met Nicolette, Marc en mijn favoriete Fransman Florian, zijn we vertrokken naar Gongju. Dat is de hoofdstad van het voormalig Paekje Kingdom, een van de onderwerpen waar Nicolette en ik onze zinnen maar al te graag op zetten voor ons tentamen komende dinsdag!

In Gongju troffen we een fortress op een mooie berg (a la Sound of Music) en een Pizzahut. Dit hield: in een stevige maaltijd en een stevige boswandeling! De beloning op ons geklim en geklauter was dat we hier en daar een eekhoorn hebben gespot en de witte bloesem als sneeuw naar beneden dwarrelde. Eenmaal beneden hebben we een verkleedpartijtje gehouden en zijn we helemaal los gegaan als echte Paekje vrouwen. Wat wil een mens nog meer? (zie foto's)
Onze overnachting was niet om over naar huis te schrijven. Ik zal hier dan ook niet meer woorden over vuil maken, behalve dat de hoofdingang van het hotelletje de hele nacht door muziek maakte wanneer er iemand binnen kwam of vertrok... Het zal hier eens een keer NIET geluid maken..!

De zondag hebben we vooral veel in de bus gezeten. We vertrokken eerst naar Chongju waar eigenlijk bar weinig te beleven viel en gingen snel door naar Songnisan National Park, waar we naar Beopjusa Temple gingen. Hier stond een 33 meter hoge gouden buddha. Dat was wel een tripje waard!

Ook heb ik hier in Seoul een van mijn favoriete bands gezien, Kings of Convenience. Ik ging erheen met Soomin, een van de weinige Koreanen die naar mijn mening een goede muzieksmaak heeft (Iedereen houdt hier van pop en backstreet boys). De Koreanen gingen helemaal los op de rustige muziek, het was echt prachtig. Ook na het concert bleven we nog even, als echte groupies, bij de zij-ingang wachten. Toen Erlend naar buiten kwam bestormden de koreaanse meisjes hem als bijen op de honing. Hi-la-risch.

Oh en Oom Peter; Hier is echt alles heel schoon! Er zijn natuurlijk ook wel wat smerige plekjes, en af en toe komt er een putlucht omhoog die echt niet te genieten is. 'Clochards' wil ik maar al te graag op de foto zetten. Maar iedereen om me heen vindt dat dan zielig. Mijn favoriete Clochard is 'Spiderman'. Hij kruipt over straat op zijn buik, om zijn benen heeft hij een soort rubberen constructie en ondertussen duwt hij een muziekdoosje voort! Wat een held!

Nu ga ik maar weer even aan de soju! Om dan weer een slecht Nederlands nummer aan te vragen in de kroeg. Onze laatste aanvraag, Skinny Jeans, was niet echt een succes bij de andere studenten...haha

Bekijk de foto's voor een impressie van de mooie campus!!!

Annyong Haseyo!

Filmpje: Kings of Convenience - Homesick

Reacties

Reacties

Jonne

Skinny Jeans is echt een heerlijk fout nummer! Maar wel een die ik hier ook erin probeer te krijgen. Maar om een of andere reden lukt dat niet... hmmz...

jaring

hi,
eh te gek, kings of convenience, spiderman, karaoke, soju, een wereld apart. Ik zou het graag zien, maar ik geef mijn ogen hier ook de kost, korst, korset?( whaa is dat eigenlijk wel een spreekwoord!?)
oke, veel plezieren x

Arjan

Wat is er mis met de Backstreet Boys!?!?!?!?!?!?

xa

Debbie

Misschien moet je geen foto maken, maar vragen of je voor een Euro op de rug van Spiderman mag! Fantastisch!

xx

Annemarie

Hoi Marloes,

Bedankt voor je kaart. Hier in de Anna Paulowna polder gaat alles goed. De bloemen beginnen hier ook al de grond uit te komen. Vrolijke kleurtjes en stinkende hyacinten. Met Femke gaat het ook goed. Ze kan al omrollen en is erg gezellig.
Veel plezier verder, maar dat gaat wel lukken als ik je verhalen lees.
Groetjes Ard-Jan, Annemarie en Femke

Dita

Ik zie nu dat je het verschrikkelijke filmpje vervangen hebt door een filmpje van Kings of Convenience. Dat is het betere werk, maar nu staat de zin: "verschrikkelijk filmpje" er nog wel boven.....

Bram

Hey Marloes!

Een Pizzahut buiten de stad, wat een ontwikkelingen daar zeg! Wij hebben in dit land 1 Pizzahut en 1 KFC en dan houdt het ook wel op...
Helaas geen tijger geschoten. Voor K'dag zou ik ff de ambassade checken, wij hebben via de ambassade nl. Heineken, haring en hapjes! Aight!

Have fun in de karaoke bar!

X

Oom Peter

Het filmpje Kings of Convenience, eerlijk gezegd kon ik die groep niet, het lijken wel de kindjes van Paul ...en Simon GARFUNKEL, maar dat is van de vorige eeuw. Of is dat het bewijs dat alles zich repeteert?
Als je het echt wil dat moet het jouw wel lukken om foto's van armoedige toestande te maken. Bestaat er ook een sociale dienst of zo iets?
Amuse toi et à la prochaine!

Gast N

Gast!

Sander D

He loeske,
allereerst bedankt voor je leuke kaart! en het schiet alweer aardig op je tijd daar aan de andere kant;)

Veel succes en plezier nog!

Greetz xx

Charlotte

lisandaal

oh marlozer het was even stil vanaf mijne zijde maar ik haat je nu toch echt HEEL HEEL HEEL erg kings of convenience HOE DURF JE :( anyhow leuk je verhalen poes xxxx!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!