De boot naar Texel, Strand, Duitsers en meeuwen

Deze week is het tentamenweek, en vertoef ik veel tijd binnen. Desondanks wil ik jullie de heerlijkheid van het afgelopen weekend niet onthouden! Omdat het de laatste dagen erg zonnig was besloten we naar het strand te vertrekken! Na een helse tocht met de metro richting Inchon (40 minuten, en ik voelde me ontzettend beroerd van de avond ervoor...haha) Namen we daar de boot die verdacht veel weg had van de boot naar Texel. De kwetterende meeuwen zorgden voor een mooi totaal plaatje. Herinneringen dwarrelden naar boven: de boot naar Texel, de introductie op Schiermonnikoog...

Op het eiland moesten we een bus nemen waar we lang op moesten wachten. Daarom hebben we eerst even een vismarktje bezocht. Dat blijft bijzonder. Onidentificeerbare vissen hangen te drogen en worden in keurige patroontjes uitgestald. Wat ik toen nog niet wist, was dat ik enkele van hen later zou verorberen (ja, mijn culinaire avontuur zet zich voort!)

Eenmaal op het strand aangekomen waren we intens gelukkig! Mijn eerdere misselijkheid was in één klap voorbij en dat besloot ik dus te vieren met een bijzondere lunch. Aangezien er alleen maar visrestaurants te vinden waren moesten we het doen met een rauwe lunch... bestaande uit: Zeekomkommers, de beruchte piemelvissen en vissen die we nog niet hebben kunnen identificeren.

Op het strand was het echter wel een beetje koud maar de zonsondergang was prachten en het mensen kijken ook! Ze hielden allemaal hun kleren aan, misschien omdat ze niet graag kleur in hun gezicht willen krijgen. Mijn witte look in de ochtend van misselijkheid... Daar zullen ze jaloers op zijn geweest!

Om de avond af te sluiten besloot ik samen met de Duitser,(want wat is strand zonder Duitsers??) de kermis op Inchon af te struinen. Ik was echter iets té enthousiast en wilde, zoals gewoonlijk, in een attractie. Na de rit was de helft van de Koreanen kotsmisselijk inclusief ik... Waar ik eigenlijk alleen maar om kon lachen tot op zekere hoogte. Toch wel een mooie afsluiter van de dag al zeg ik het zelf!

Ook noemenswaardig is dat er zondagavond een verjaardagsfeest was. Aangezien het lekker warm was, wilden we dit op het dak van de International house vieren. Ene Jean-Marie Gustave le Clezio (google hem en je zult zien dat er een wikipedia pagina aan hem gewijd is) vond het nodig te klagen. Teleurgesteld vertrokken we, om een paar meter buiten de campus het feest voort te zetten. De politie die even kwam kijken wat we deden, was een stuk minder streng dan de mensen van het International House. Ze wilden maar wat graag met ons op de foto!

Annyong!

PS: Ik heb geprobeerd een filmpje te uploaden van een bizarre kermisattractie, helaas werkt youtube behoorlijk tegen. Daarom maar een oude van het Cherry Blossom Festival.

Reacties

Reacties

Gast!

Eerst!

Sonja

HAHAHAHA dat hondje in dat pakje :( echt te erg! haha geniaal!
Bij ons zijn de vismarkten GOOR. OVERAL bloed en vliegen. Ik heb er een foto van, zal ik nog wel een keertje sturen.. ik was echt in shock! maar moest wel heel hard lachen om de mensen die ook echt gewoon die vissen nog gingen kopen.. apart!

Viel spass en succes met de tentamens!!
xxx SOnja

Jonne

Ja, de intro op Schier! Wie kan dat vergeten? Met onvergetelijke figuren als een chips stelende honger, bikini en zatte docenten! Moeten we snel weer doen :-p

En, leren kan toch ook gewoon op het dak? Hoef je toch niet voor binnen te blijven? Wat is dat voor non-reden?
x

Dita

Ik mis nog de foto met de agenten (bewijs!).

Shit, is Jonne me weer een fractie voor....

jaring

nou, ik kan iedere dag naar het strand als ik wil!

x

Tina

Marloess!

De boot naar Texel :D Doet me ergens aan denken! Maar relaxed, strand!
En is wit blijven daar echt nog steeds zo'n hype? Ik zag nl gisteren in A'dam een Koreaan (denk ik...) lopen met een paraplu tegen de zon, terwijl iedereen in t-shirt liep. Best grappig gezicht..
Succes met je tentamens!

Xx

Yolanda

Een beetje zeelucht doet je goed he, na al dat gefeest! Het blijft leuk om je verhalen te lezen dus ga vooral zo door. Geniet ervan Groetjes en een dikke kus van ons.

Arjan

Kijk! Dat is weer een mooi verhaal. Naja veel succes met je tentamens!

toedels

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!