Pre-Koninginnedag op z'n Chinees

Geheel onverwacht heb ik me vandaag in China gewaand! Het gebeurde vanmiddag, waarop ik te horen kreeg dat de Olympische vlam naar Seoul zou komen. Dan denk je: ach, een vlammetje, wat zou het?

Maar de Olympische Spelen in Bejing hebben nogal wat voeten in de aarde. Er wordt namelijk geroepen de spelen te boycotten vanwege het schenden van mensenrechten in China/Tibet.
Daarom had heel China zich naar Seoul, City Hall, begeven om daar de Spelen te promoten!
Na een korte verkleedpartij bij een traditionele 'changing of the guards' bij een van de vele paleizen, begaven we ons tussen de joelende menigte. Een rode waas van mensen bedekte het plein en wij (Nederland, Duitsland, Hong Kong & Korea) waren immens populair bij de Chinezen.

Verlept als ik mij die dag voelde, zoveel werd ik op de foto genomen! 'Thank you for supporting!!' Ik zal nu vast als propaganda verschijnen onder het mom van 'Zie deze blanke mensen de Spelen promoten!'

Het was echt te gek, en had wel wat weg van Koninginnedag op het museumplein. Er kwam zelfs nog een slechte, doch bekende Koreaanse girlband optreden (Jewelry voor de kenners onder ons). De kleur was alleen rood in plaats van oranje, maar dat zie ik door de vingers want Koninginnedag ga ik dit jaar maximaal missen vanwege een korte reis van een week (Ik houd het nog even een verrassing!)

Nou, ik zou zeggen geniet van de foto's waarop ik trots met mijn Chinese en Koreaanse vlaggetje wapper!

Tot over een tijdje!

Reacties

Reacties

Feike

Marloes.. schat dat je bent! Kaartje ontvangen (na 1 maand) Heel vét!

Ik ga dubbel zo hard voor je feesten a.s. Q-day!

Ciao, Feik!

Jonne

Tjah, ik neem lekker vrij en ga terug naar het Hollandse! Zal een oranjebittertje op je drinken! Proost!

es

heb jij je koninginnedag in ieder geval gehad!
was de vlam nou uiteindelijk ook aanwezig? :P
xxx

Dita

Vanaf een Frans toetsenbord even een reactie van paps en mams. Mooi om ook hier je avonturen te lezen. Wat een happening daar: met mijn vlaggetje, mijn hoedje en mijn toeter!! Straks veel plezier en de groetjes van de hele familie de Haan (toute la famille) vanuit Bracieux.

jaring

'ik hou er wel van'

(ikweetniksbeters)hoi!

Marjolein

Marrrloes! Ik volg uiteraard nog ieder verhaal maar laat het qua berichten wat afweten, IK SCHAAM MIJ DIEP!!
Het lijkt me echt een fantastisch land! En je maakt schitterende foto's!!
Mis je NL al een beetje?
Daaag! Kus uit Apeldoorn

Sonja

jeeej die vlam is ook in Delhi geweest! Mensen vroegen zich af of wij wel door de stad hier konden komen op de dag dat die vlam hierdoorheen ging. Ik heb er niks van gemerkt ! haha

Maar wij gaan vanavond ook koninginnedag vieren! Marissa heeft oranje vlaggetjes meegenomen dus die hangen op ons balkon, jeej!
Vet leuk bananen shirt yaar! Ik heb een bananenportfoliowebsite gemaakt en alle leraren vonden het helemaal geweldig hahaha!1

Nou ik ga er weer even vantussen!
knutsch!

willek

wanneer komt die vlag in zuid afrika?? :P misschien een beetje uit de route!

guda

Vooral genieten blijven marloes en voor de mensen hier vooral schrijven blijven en foto's maken. Je schrijft geweldige verhalen

groetjes guda.

Anneke

Heb ik een keer internet...ben jij niet op msn :'(
Ik heb weer genoten van je geweldige verhalen en foto's!!

Son en ik hebben gister weer ff als vanouds biertjes gedronken..en ik moet zeggen: we kunnen niks meer hebben!! Aan t eind van de avond zijn we zelfs op het dak van ons huis beland :P

Tot snel en de groenten!

xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!