Weekje Tokyo!

Daar ben ik dan weer! Terug van weg geweest! Onder het mom van ‘nu we er toch zijn', ben ik afgelopen woensdag naar Tokyo, Japan vertrokken! Ik wil al jaren graag naar Japan dus ik was als een kind zo blij om het vliegtuig te pakken richting Tokyo. Het vliegtuig was er in 2,5 uur en de film die ik aan het kijken was heb ik niet af kunnen zien (Willeke dit is een aanrader om eens lekker te kunnen janken; 'PS I Love You')

Ons hostel was in het pitoreske Nishi-Kawakuchi, waar mensen nutteloos midden op straat staan, gokken of gewoon als een idioot op straat schreeuwen. Op internet werd ons hostel al beschreven als een van de meest krakkemikkige van Tokyo, en inderdaad, het Kivas bouwdorp was er niks bij. Met zijn drieën, David (Koreaans Amerikaans), Florian (Frans) en ik, deelden we een 3-dubbel stapelbed en konden we maar net ons kont keren. Maar gelukkig heb ik in de loop der jaren wat camping-skills opgebouwd en was het prima toeven. Vooral omdat het erg goedkoop was, in tegenstelling tot de rest van Tokyo!

De eerste dag hebben we meteen héél veel gezien. Als eerste zijn we naar Akihabara gegaan, oftewel; Electric Town. Hier verzamelen alle nerds zich om de meest fancy technologische apparatuur te kopen en anime comics te kopen. Ook waren hier game halls met 6 verdiepingen! Niet te vergeten zijn de bizarre Hentai porno winkels. Ze zien eruit als speelgoedwinkels en zijn de blijheid zelf. De pornostripverhalen zijn té bizar en bovendien erg hilarisch.

Om echt het gevoel van Tokyo te ervaren zijn we naar Shibuya gegaan. Hier is een gigantische oversteekplaats voor voetgangers, erg indrukwekkend. We hebben hier even heerlijk van genoten onder het genot van een bakje koffie van de Starbucks, die uitkijkt over het geheel.
In Harajuku hebben we raar geklede tieners gezien (zie foto's), nog vreemder dan de mensen op straat... Zelfs sommige bejaarde mensen liepen rond met blauw of paars haar!

De volgende dag besloten we cultureel te doen en naar een tempel te gaan en naar ‘the imperial palace'. Het eerste pakte goed uit, maar het laatste was een hel. We konden het niet goed vinden en in tegenstelling tot Korea, spreekt haast NIEMAND engels in Japan. Alle borden en bewegwijzering is in het Japans dus af en toe kom je geen stap verder. Dit was wel frustratie nummer 1, maar soms ook wel hilarisch. Gelukkig kwam een Japanse vriendin van Florian ons helpen. We hebben voor 30 euro onbeperkt gedronken (SAKE!) en gegeten en zijn voor té veel geld karaoke gezongen. De muziekkeuze was wel uitgebreid en bijzonder (Radiohead, Kings of Leon, Mando Diao??? Niet echt karaoke nummers)

Zaterdag hebben we door Tokyo gestruind met Maki en een vriendin van haar (waarvan ik helaas de naam niet heb kunnen onthouden...hoe slecht) We hebben volgens mij wel 2 uur rondgehangen in een speelgoedwinkel met 8 verdiepingen. Wat een pret! Het speelgoed in Japan is echt geniaal!
De zondag zijn we naar een ‘futuristisch' eiland gegaan. Hier hebben we voor 10 euro katten geaaid, in een nagemaakt Italië gewinkeld en een Toyota-robots een concert zien geven. We wilden ook maar al te graag een lelijk hondje (inclusief kleding) huren, want dat scheen te kunnen, maar helaas pindakaas, dit plan viel in het water.

Om ook wat natuur te zien ben ik de laatste dag een stuk de stad uit gereisd naar ‘Nikko'. Hier trof ik een té mooi natuurpark aan met eindeloos veel tempels. Ik raak inmiddels wel een beetje gewend aan de tempels, maar deze hadden weer een ander kleurtje!

Om mijn verhaal niet te lang te maken laat ik het hierbij, en ik hoop dat de foto's genoeg zeggen! Ik ben nu kapot van mijn reis terug naar huis, ‘Seoul', en ga even uitrusten van het vele metro-reizen (wat overigens echt een hel is in Tokyo, erg verwarrend) het uitgeven van te veel Yen en de overdosis aan rarigheid. Ik ben stiekem wel weer heel blij om in het goedkope, vrolijke Korea te zijn!

Rutger

Afgelopen weekend heb ik ook 'PS I love you' gekeken met Carola. Wat een boutfilm! Echter, door de opoffering van het meekijken heb ik nu weer genoeg credits verdiend om de komende maanden alleen maar keiharde actie te kijken. :)

Jonne

Ik zeg goed bezig! Maar karaoke? Hoop echt niet dat dat ook een trend wordt in Nederland!
Have fun maar gedraag je!

Debbie

Mijn kin hangt op mijn knieen! Vuile hufter die je bent! TOKYO te vet! Nu moet ik iemand anders strikken om volgend jaar te gaan ;)

Annemiek

cool die harajuku girls in het echt :) vet leuk dat je naar Tokyo bent geweest, maar die bejaarden met gekleurd haar moet ik nog zien;)
Kus Annem

Feike

bizarre Hentai porno winkels.. hadden ze die maar in Utrecht..

Jude

whaa VET.. de dingen die je noemt waar je geweest bent zeggen me niks, maar vet tof dat je er toch geweest bent ;)

Anneke

Hahaha voor 10 euro katten aaien!! Je bent echt gek! ;)
Echt een rare stad joh..maar wel helemaal super dat je dat meegemaakt hebt!!

Toedels en de groenten!! kusjes!

Madelon

Ik vind die rechter trompetist wel n lekker ding.

Jaring

eh Hi,
aw tokyo, waarom ben ik niet daar! mm ooit ga ik ook zeker, ja? ja! tot die tijd jaloers zijn. Wanneer gaan jullie terug naar Nederland, ik ehm 20 juni. Tot die tijd nog even behoorlijk genieten :) (afgelopen weekend roadtrip naar Namibie,whoow) binnenkort zal ik ook weer even verhaaltje plaatsen.

Veel plezier nog!
groeten uit Kaapstad

Kris

Echt weer te vet en te weard Loes!!

Dita

Vanuit het kantoortje op de camping bij Lourdes een reactie op jouw geweldige belevenissen: je wens is vervuld! Mooi dat alles goed gegaan is. O ja, en wij hebben zojuist WATER in LOURDES gehaald!!! Je zult smullen van de foto's. Kusjes van Papa en Mama

esti

grappig die foto waar het krioelt ( wat een woord.. )van de japanners :)

Willek

Hey loes!
Ale je nog zo'n aardbeien jurk tegen komt?? neem m ff mee, tof voor maandag met de kermis!! haha Te hip!!
Kus!

Yolanda

Wat een belevenis daar in Tokyo zeg, super.
Ik ben wel blij dat je weer terug bent in Seoul want als ik het zo lees zijn het maar rare mensen daar!
Dikke kus vanuit Almere

Marjolein