Tentamens, feest & afscheid

De laatste lesweek zit erop, en zo ook de tentamenweek. Ik ga een vreemde tijd tegemoet nu! De laatste dagen is er vooral zo veel mogelijk gefeest en gedaan, want ik mag dan nog wel tot de 29ste in Seoul verblijven, maar voor veel van de internationale studenten zit de pret er alweer op!

De geniale tijd die ik hier heb, heb ik vooral ook te danken aan alle medestudenten waarmee je samen in de dormitory woont. Veel van hen zal ik nooit meer zien, en aan anderen heb ik straks leuke vakantie adresjes!

Gisteren hebben we voor het laatst met iedereen bij elkaar goed gefeest, en dat was dan ook 1 van de betere avonden in Sinchon, daar waar we zo vaak de nacht hebben doorgebracht!

Ook ben ik gisteren naar een typisch Koreaanse spa geweest. Nu kon ik wel voorspellen dat ik met mijn haar obsessie niet graag in een sauna zou zitten. Toch was het een interessant bezoekje! Tussen de nakende Koreanen val je wel heel erg op als westerling. Ook hebben Koreanen nog nooit van een bikini-lijn gehoord (voor degene die dit nuttige informatie vinden)

Vanwege de tentamens, heb ik verder weinig barre verhalen en reisjes gemaakt. Wel heb ik een kijkje genomen bij de demonstratie tegen de import van Amerikaans rundvlees. Misschien hebben jullie daar iets van opgepikt in het nieuws. Het speelt al een hele tijd en af en toe zijn de demonstraties flink chaotisch. Toen ik er was, was het echter rustig en heb ik genoten van rare banners en posters. Oude Koreaanse mannen die wat van me willen en starende kinderen waren ook hier geen uitzondering.

Niet geheel onnoemenswaardig; een aantal dagen terug heb ik met 3 Japanners getafeltennist! Dat is toch wel dé hoogst haalbare prestatie op pingpong gebied lijkt me!

Komende week vertrek ik voor 3 dagen naar Busan, de tweede grootste stad van Korea naast Seoul. Deze ligt helemaal in het zuiden, dus Nicolette en ik hopen op goed weer. Helaas wordt er, lekker Nederlands, regen voorspeld...!

Annyong!

PS: Ik heb kippenvoeten gegeten! Echt zo'n klauwtje dus!

FILMPJE: Het is Gilles, de belg die in 15 seconden een Rubiks kubus kan oplossen. Hij gaat zelfs naar wedstrijden! Wat een man, wat een man.

Reacties

Reacties

Jonne

Jeej! Jullie komen ook weer bijna terug naar het Hollandse!

Maar Marloes... Leer nou eens je camera recht te houden!!
x uit Anna P

Inge

Mijn god wat een held!
Ik mai je nog even!
Kusje :)

Arno

Hee Marloes!

Nou, nou al weer bijna richting huis dus! Gaat snel. Nog bedankt voor je kaartje, die ik overigens al heel lang geleden heb gehad, maar ik je nog steeds voor had bedankt... Veel plezier nog de laatste paar weken!

x Arno

Willek

Na ik dacht dat kippenpoten eten iets typisch xhosa's was van een volkje mensen in Zuid Afrika. ze eten zelfs de kop, daar vechten ze vaak om want die vinden ze t lekkerst...Brrrr...

guda

hoi marloes,

blijf schrijven tot de 29 ste want je verhalen zijn geweldig! en ook je foto's zijn prachtig. Maar blijf vooral zelf genieten.

groetjes

Nicolet

Gilles! Wat een held wat een man!

Charlotte

Haha, wat een supercool filmpje!

Sonja

hahaha die gast! Volgens mij heeft hij zich heel veel zitten vervelen toen hij klein was.. maar nu plukt hij daar de vruchten van! hahaha!!
Viel spass en ik hoop dat t mooi weer wordt in het zuiden!!

carla winter

Hoi Marloes,

Nog even en je Korea ervaring is alweer voorbij. Ik heb met veel plezier je dagboek steeds gelezen. Door jouw beeldende omschrijvingen lijkt het net of we er een beetje bij waren. Geniet van je laatste weken ( maar dat lijkt me geen probleem) en jij kunt straks echt terugkijken op vele unieke ervaringen. De groeten van ons allemaal

Jude

Mloee!
haha idd.. wat een held.. ik heb er nog wel een op onopgelost op zolder liggen.. ben benieuwd of hij 'm red.. haha! geniet nog even he van de tijd die nog rest ;)

es

Hopelijk zijn je tentamens goed gegaan en kan je nog ff genieten van de laatste weken in Seoul en Korea.
groetjes!

Lysette

Kippenpootjes?? Je hebt nu wel veel gekke dingen gegeten. Wat blijft er nog over?
Veel plezier op je reisjes!! XX

Thon

Je bent net op tijd terug voor de finale:)

Want we worden kampioen!!!

Leuk dat het goed gaat btw...


Groetjes,

ps: het verschikkelijke nieuws van de kermis al gehoord?

Anne

Wiehoe! Bijna thuis! Wel gek heur!

Maar wat een kerel, die belg! Ik ben fan..


Kus Anne

Kris

Yoo Loes nog effies viel spas in Hong Kong!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!