verregenen, wegwaaien en verbranden in Busan

Hier even snel een bericht vanuit mijn nieuwe kamer. Nicolette en ikzijn verhuisd naar de International House, ongeveer 5 meter bij onze vorige dormitory vandaan en 3 verdiepingen hoger. Het zou Korea niet zijn als er iets mis zou zijn met deze kamer. We hebben namelijk geen 2-persoonskamer maar een 1-persoonskamer met een extra bed erin gepropt. Heel onpraktisch allemaal.

Maar hier zullen we de tweede week van onze vakantie in Korea doorbrengen. De eerste week zit erop! We hebben het maandag afgetrapt om met Japanners en Koreanen (en 1 amerikaan) naar Lotte World te vertrekken.
In dit pretpark loopt iedereen rondmet gezellige oortjes op. Ook de mannen bleven niet achter en droegen (vooral gedwongen door hun vriendin) zonder gene poezen of konijnenoortjes! Ze blijven me verbazen, die Koreaanse mannen!
Ook wij hadden al snel een paar witte oren op ons hoofd om van hot naar her te rennen als een stel kleine kinderen. Ik heb heel wat attracties meegepikt, dus ik denk dat ik het gemis van de kermis in Schagen daarmee wel weer heb goed gemaakt.

Dinsdag zijn Nicolette en ik samennaar het zuiden gereisd om daar 3 dagen in Busan, de tweede grote stad van Korea, te spenderen. Al heel snel merkten we dat we hier veel meer een bezienswaardigheid waren dan in Seoul. In de metro werden we ongeneerd aangegaapt en door iedereen begroet in hun beste engels, 'Hello!! How ah you?' Best grappig en ik voelde me meteen thuis toen de beruchte zwarte koreanenharen aan mijn tas kleefde.

Die dag zijn we meteen maar weer naar een tempel gegaan. Ik heb het inmiddels wel een beetje gezien en kan er volgens mij zelf wel eentje bouwen. Toch was het hier wel erg mooi omdat de tempel bovenop een berg was gebouwd. Met het mistige weer hing er een mooi sfeertje, want zoals iedereen weet is mistig weer het beste weer om een tempel te bezoeken!!

Nadat een verschrompeld pindaverkopend mannetje een taxi voor ons had geregeld zijn we naar Papa John gegaan om een pizza te eten. Nu zul je denken, waarom? Nou, hier hing een gigantische poster van Guus Hiddink te pronken, met een pizza in de hand! Dan moet het wel goed zijn.

Ook in deze pizza troffen wij een zwarte haar aan (zie foto's)

Met Sex & the City nog in ons hoofd van de voorgaande avond hebben we de 2e dag anderhalf uur in Busan gereisd (als het niet langer was) om naar de kust te gaan en daar over wat rotsen heen en weer te wandelen. Het was er erg mooi en ons haar stond omhoog. Ook heb ik op weg erheen gedroogde kikkers gezien, een wandelende tak en een kat zonder staart.

Op onze flatscreen hebben we die avond weer film gekeken. Want jawel, luxe was deze keer aan onze zijde!!! Voor een habbekrats hebben we genoten van internet, gratis dvds, een te grote flatscreen tv en een bubbelbad.

Ook de laatste dag troffen we het. De zon was terug van weg geweest en om 9 uur 's ochtends begaven wij ons in bikini op het strand. Van ver, en later van heel dichtbij werden we ongegeneerd aangegaapt. Er moeten nu heel wat mensen zijn met foto's van ons op hun camera. Bikini's zijn waarschijnlijk niet erg bekend daar. Of misschien wisten zij welklot ons te wachten stond, en wilden ze ons lachend aan hun vrienden laten zien.

Aan het eind van de dag waren wij namelijk zo rood als een kreeft. Tot in het extreme!

Groetjes uit Seoul!

Reacties

Reacties

Dita

Wat een contrast: vorige week nog badend in luxe en nu op elkaar gepropt in een eenpersoonskamer.
Het lukt je toch maar weer om onder deze benarde omstandigheden een prachtig stukje te schrijven!

Feike

Ik ga vanavond bij papa Koos eten.. ook fijn. Vooral omdat ik daar, voor de TV, Guus EN van Basten kan zien.

Tina

Heej mloesje!

Fijnnn dat je zo populair bent bij al die mensen om je heen ;) Veel plezier nog met vakantie vieren! En dan.. tot snel denk ik!

Liefs x

Inge

Haha, moeder Guda zal weer genieten van je verhaal!
Wat ik nog tegen je wou zeggen: Bij de hema verkopen ze nu van die walkman oren zeg maar.. Snap je wat ik bedoel? Maar dan Roze en Groen en alleeeemaaal kleurtjes!
Ik dacht nl. dat je zei dat je die in Korea ook nog ging kopen, maar deze zijn ook echt heel cool :D
Tot snel Marloesje! Dan gaan we Martini drinken!!! :D

XXXXXX

Sjors

Nog steeds goed bezig daar Korea zo te zien. Geniale avonturen! Veel plezier nog de laatste weken!
Gr Sjors

Jonne

Mooie contrasten!

Geniet nog even van jullie laatste weekjes!
x

Sonja

O!!! Jullie hebben Guus Hiddink gesteund door een pizza bij hem te eten!! DAAROM hebben we dus verloren! hahahha

groetjes!

Lies

Klinkt als een goede vakantie! Veel smeren maar voor de laatste zonnestraaltjes en geniet!

Liefs!

Jaring

Hi,

kat zonder staart :(

kan je daar ook katten eten?

eeh, veel plezier nog!
kus jaring

Guda

ha die marloes,

Ja moeder Guda geniet alweer hoor van je verslag, geweldig verhaal weer. En het is jammer dat wij hebben verloren maar als ik nu moet kiezen dan mag Guus nu wel winnen.

volgens wij kom jij thuis met zo'n lichtkoepel om je heen van hier tot Tokio nu je zoveel tempels hebt
bezocht.

groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!